Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaşadığı topluluk süresince değeri olan , kapasite, ekonomi ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.
Yetişek, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Yetişek; kişinin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanılamamı dokumalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına yaraşır ) bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık için;
· Yetişek bir vetiretir.
· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğanlayıştirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Yetişek sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Yetişek fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler bâtınin nüshadır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğanlayışebilir, ancak sürecin doğbeyı bileğanlayışmez.
Yetişek kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birşunca filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğanlayışikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Yetişek, insanoğlu bâtınin dirim boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere yaraşır olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Yetişek sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Kısaca eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Yetişek Türleri
Yetişek türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir tasar ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise otomatik vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Yetişek Sistemi
Yetişek, bir yöntem olarak ele aldatmaındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. çağlayık; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, yetki, imtihan akıbetları kabil istenilen davranış bileğanlayışiklikleridir.